Direktlänk till inlägg 17 april 2014

Allmän information och historisk fakta om Bosnien-Hercegovina och Kroatien.

Av Sandro Music - 17 april 2014 14:18

Denna blogg ska handla om Bosnien-Hercegovina och Kroatien.


Detta är en reseguide till Bosnien-Hercegovina och Kroatien


Anledningen att jag skriver denna blogg är för att jag är från Bosnien och Kroatien. Min mamma är Kroat och pappa Bosniak samtidigt som jag älskar både Bosnien och Kroatien mycket.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandro Music - 6 maj 2014 12:21

Dugi otok på kroatiska " den långa ön " på svenska är är den största ön i Zadars vackra skärgård i centrala delen av Dalmatien , Kroatien, ön är cirka 30 kilometer lång. Den har regelbundna färjeturer till Zadar och flera andra öar i skärgården via B...

Av Sandro Music - 19 april 2014 23:29

Makarska är en liten kuststad och truristort i regionen Dalmatien i Kroatien. Orten har under senare tid växt till ett av Kroatiens mest kända turistdestinationer.   Mitt på vägen mellan Split och Dubrovnik ligger Makarska riviera som är en 66 k...

Av Sandro Music - 18 april 2014 20:57

Počitelj är en liten medeltida stad i sydvästra delen av Bosnien-Hercegovina i kommunen Capljina. Pocitelj ligger utmed Neretva floden på vägen Mostar och Adriatiska havet i Kroatien. Området tillhör medelhavs klimat och ligger knappt 55 kilomet...

Av Sandro Music - 17 april 2014 17:31

Kroatien och Kroater     Kroater ( Hrvati) är ett sydslaviskt folk som talar kroatiska och i huvudsak är bosatta i landet Kroatien. Kroater är även en konstitutionell folkgrupp i Bosnien-Hercegovina och kroatiska utgör ett officiellt språk i d...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards